Zahraniční zkušenosti


50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty

Jan Krajhanzl  |  15. 4. 2014  |  Všechny články >

Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.

celý článek >

0 komentářů >




American Psychological Association: Psychology and Global Climate Change: Addressing a Multi-faceted Phenomenon and Set of Challenges

19. 3. 2014  |  Všechny články >

Doporučujeme zprávu týmu špičkových odborníků Americké psychologické asociace.

celý článek >

0 komentářů >




Transition to Sustainability: What did WWOOF volunteers at an organic farm learn?

4. 2. 2014  |  Všechny články >

Přinášíme odkaz na vynikající diplomovou práci Martina Malce a oponentský posudek v plném znění.

celý článek >

0 komentářů >




Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




Džungle výzkumů o kontaktu s přírodou

Jan Krajhanzl  |  30. 12. 2013  |  Všechny články >

Džungle. Jinak se to nedá nazvat. Když sledujete výzkumy o tom, co přináší kontakt s přírodou dětem, připravte se na čtyři věci, které vám slušně zkomplikují orientaci.

celý článek >

0 komentářů >




Outdoorové aktivity dětí v Norsku

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.

celý článek >

0 komentářů >




Jak přežít v přírodě

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.

celý článek >

0 komentářů >




Role předškolního vzdělávání ve výchově k udržitelnému rozvoji

Tereza Valkounová (Vošahlíková)  |  14. 11. 2009  |  Všechny články >

Příspěvek se zabývá rolí a významem environmentální výchovy v předškolním věku dětí. Jako příklad dobré praxe je dále představen alternativní koncept předškolní výchovy – lesní mateřské školy, který s úspěchem funguje v Německu, Dánsku a dalších zemích. Výsledky zahraničních výzkumů dokazují potenciál této alternativy pro předškolní výchovu.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?

Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.

Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.

archiv >