Předškolní děti



Nová kniha "Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí"

13. 4. 2015  |  Všechny články >

Přinášíme nahlédnutí do nové knihy a tipy, kde ji sehnat.

celý článek >

0 komentářů >




Skautský svět: Porozumět vztahu k přírodě

Julie Dominika Zemanová  |  13. 4. 2015  |  Všechny články >

V dubnovém čísle Skautského světa vychází rozhovor (nejen) o ekopsychologii s Janem Krajhanzlem.

celý článek >

0 komentářů >




DVTV: Kdo je chvíli offline, jako by nebyl, varuje psycholožka

2. 3. 2015  |  Všechny články >

Jak děti a dospělé ovlivňují spousty hodin strávených u počítačů? O tom si povídala Daniela Drtinová s prof. PhDr. Lenkou Šulovou, CSc. z Univerzity Karlovy. DVTV vysílalo rozhovor 23. února 2015.

celý článek >

0 komentářů >




50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty

Jan Krajhanzl  |  15. 4. 2014  |  Všechny články >

Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.

celý článek >

0 komentářů >




Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




Proč se děti bojí přírody?

Tereza Valkounová  |  23. 1. 2014  |  Všechny články >

Rodiče a vychovatelé se setkávají s dětmi, které vyjadřují strach, štítivost či nepohodlí při přímém kontaktu s přírodou. Odmítají si sednout do trávy, zout si boty při přebrodění potoka, dotknout se slimáka nebo brouka, přespat v lese.

celý článek >

0 komentářů >




The Telegraph: Přibývá batolat závislých na iPadech. Potřebují terapii

Jan Krajhanzl  |  6. 12. 2013  |  Všechny články >

Čím dál více odborníků varuje, že chytré telefony, tablety a počítače jsou nebezpečné pro malé děti. Pojednává o tom článek vydaný v The Telegraph, který volně převzali Novinky.cz.

celý článek >

0 komentářů >




Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti

kol.  |  7. 9. 2013  |  Všechny články >

Nejen environmentalisté si uvědomují, že jednou z mnoha změn, kterými společnost v posledních desetiletích prochází, je i proměna vztahu lidí k přírodě – a právě tímto tématem se zabývá náš sborník. V první části mapujeme vzájemný (měnící se) vztah člověka a přírody. Ve druhé části se zamýšlíme nad tím, jak podpořit environmentálně udržitelné chování. Ve třetí části se pak ptáme, jakou roli pro udržitelné chování má pobyt v přírodě.

celý článek >

0 komentářů >




Outdoorové aktivity dětí v Norsku

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.

celý článek >

0 komentářů >




Jak přežít v přírodě

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?

Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.

Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.

archiv >