Předškolní děti
Nová kniha "Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí"
Přinášíme nahlédnutí do nové knihy a tipy, kde ji sehnat.
Skautský svět: Porozumět vztahu k přírodě
V dubnovém čísle Skautského světa vychází rozhovor (nejen) o ekopsychologii s Janem Krajhanzlem.
DVTV: Kdo je chvíli offline, jako by nebyl, varuje psycholožka
Jak děti a dospělé ovlivňují spousty hodin strávených u počítačů? O tom si povídala Daniela Drtinová s prof. PhDr. Lenkou Šulovou, CSc. z Univerzity Karlovy. DVTV vysílalo rozhovor 23. února 2015.
50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty
Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.
Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem
Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.
Proč se děti bojí přírody?
Rodiče a vychovatelé se setkávají s dětmi, které vyjadřují strach, štítivost či nepohodlí při přímém kontaktu s přírodou. Odmítají si sednout do trávy, zout si boty při přebrodění potoka, dotknout se slimáka nebo brouka, přespat v lese.
The Telegraph: Přibývá batolat závislých na iPadech. Potřebují terapii
Čím dál více odborníků varuje, že chytré telefony, tablety a počítače jsou nebezpečné pro malé děti. Pojednává o tom článek vydaný v The Telegraph, který volně převzali Novinky.cz.
Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti
Nejen environmentalisté si uvědomují, že jednou z mnoha změn, kterými společnost v posledních desetiletích prochází, je i proměna vztahu lidí k přírodě – a právě tímto tématem se zabývá náš sborník. V první části mapujeme vzájemný (měnící se) vztah člověka a přírody. Ve druhé části se zamýšlíme nad tím, jak podpořit environmentálně udržitelné chování. Ve třetí části se pak ptáme, jakou roli pro udržitelné chování má pobyt v přírodě.
Outdoorové aktivity dětí v Norsku
Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.
Jak přežít v přírodě
Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.
Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?
Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.
Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.