Politika
Několik zásad, jak úspěšně komunikovat ochranu biodiverzity
Českou krajinu máme rádi, a přesto se čím dál více ukazuje, že krajina kolem nás vymírá, dochází ke snižování její biodiverzity. Jak s veřejností komunikovat toto důležité téma?
Česká veřejnost a sucho 2018
Nový výzkum přináší dosud nejpodrobnější sondu do postojů a chování české veřejnosti v oblasti sucha. Více než dvou a půl tisíce dotazovaných jsme se ptali, jak vnímají sucho, jaká opatření pro boj se suchem podporují a jak jsou ochotni se sami do aktivit proti suchu zapojit.
ČT24: Sociální psycholog: Vyčerpaná pozornost se stává součástí našeho života. A fake news z toho těží
Rozhovor o tom, jak významně ovlivňuje náš život záplava informací kolem nás. Ve vztahu k sobě samým a druhým lidem, ale také ve vztahu k politice a ve vztahu k přírodě. Pro web ČT24 odpovídal Jan Krajhanzl.
Čierna labuť: Ekopsychológ: Len malá časť populácie reaguje na etické argumenty
Rozhovor o síle a limitech informací a etických argumentů v ochraně životního prostředí. S Janem Krajhanzlem pro portál Čierna labuť.
Prolomit vlny: Žádné dobré zprávy pro roztěkané davy v post-pravdivé době
O vztahu mezi unavenou pozorností a politickým děním. Komentář pro Český rozhlas, pořad Prolomit vlny.
Česká veřejnost a změna klimatu 2015
Reprezentativní výzkum Katedry environmentálních studií FSS MU podrobně zkoumal, jak Češi vnímají globální změnu klimatu a jaké aktivity v oblasti ochrany klimatu jsou ochotni podpořit.
Ochrana divoké přírody očima české veřejnosti 2015
Výzkum Katedry environmentálních studií FSS MU jako první šetření svého druhu přibližuje, jaký je vztah Čechů k divoké přírodě, jaký postoj mají k divokým šelmám či jak vnímají rozšiřování české divočiny.
Víte, že návštěvnost v přírodních rezervacích a národních parcích na různých místěch světa v celkovém trendu klesá?
Lidé dnes navštěvují parky přibližně o 20 % méně než v polovině osmdesátých let. Statistické analýzy vývoje návštěvnosti přitom ukázaly, že je zde úzká vazba mezi poklesem návštěvnosti a časem, který lidé tráví u televizí, počítačů, herních konzolí, v kině apod. (a také cenou benzínu, což je praktický a pochopitelný důvod). Čím více času tedy lidé tráví ve virtuálním světě, tím méně vyhledávají kontakt s divočinou.