Divočina


Několik zásad, jak úspěšně komunikovat ochranu biodiverzity

Jan Krajhanzl  |  28. 1. 2020  |  Všechny články >

Českou krajinu máme rádi, a přesto se čím dál více ukazuje, že krajina kolem nás vymírá, dochází ke snižování její biodiverzity. Jak s veřejností komunikovat toto důležité téma?

celý článek >

0 komentářů >




Český rozhlas: Dva rozhovory o ekopsychologii

8. 8. 2015  |  Všechny články >

Český rozhlas Plus odvysílal 6. srpna 2015 dva rozhovory o ekopsychologii s Janem Krajhanzlem. Oba pořady připravila Markéta Ševčíková.

celý článek >

0 komentářů >




Ochrana divoké přírody očima české veřejnosti 2015

Jan Krajhanzl, Jan Skalík, Ondřej Špaček, Tomáš Chabada, Karel Čada, Zdeňka Lechnerová, Renata Svobodová  |  8. 8. 2015  |  Všechny články >

Výzkum Katedry environmentálních studií FSS MU jako první šetření svého druhu přibližuje, jaký je vztah Čechů k divoké přírodě, jaký postoj mají k divokým šelmám či jak vnímají rozšiřování české divočiny.

celý článek >

0 komentářů >




Nová kniha "Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí"

13. 4. 2015  |  Všechny články >

Přinášíme nahlédnutí do nové knihy a tipy, kde ji sehnat.

celý článek >

0 komentářů >




Follow the Frog

19. 9. 2012  |  Všechny články >

Další vtipná, epická a zbrusu nová video pecka: "Následujte žábu!" Pokud chcete vědět, co můžete udělat pro deštné pralesy ANEBO vás zajímá, jak se dá lidem zábavně a přesvědčivě ukázat, co mohou udělat pro deštné pralesy, užijte si ty tři minuty dobře odvedené práce.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?

Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.

archiv >