Několik zásad, jak úspěšně komunikovat ochranu biodiverzity

Jan Krajhanzl  |  28. 1. 2020  |  Všechny články  |  0 komentářů


Foto: Foto: © Jan Krajhanzl

Českou krajinu máme rádi, a přesto se čím dál více ukazuje, že krajina kolem nás vymírá, dochází ke snižování její biodiverzity. Jak s veřejností komunikovat toto důležité téma? Tomu se věnuje následující přehled zásad, který vznikl jako součást studie Analýza vhodných způsobů komunikace tématu biologické rozmanitosti (DH&P Conservation pro Ministerstvo životního prostředí, 2019).

Plné znění textu je ke stažení tady.




Jak citovat tento článek

KRAJHANZL, Jan. Několik zásad, jak úspěšně komunikovat ochranu biodiverzity. In: Dušek, Jan, Hošek, Michael (ed.), Kotecký Vojtěch, Krajhanzl, Jan. Analýza vhodných způsobů komunikace tématu biologické rozmanitosti. DHP Conservation s.r.o. (na základě zadání Ministerstva životního prostředí), 2019.






Víte, proč má Český portál ekopsychologie ve svém logu zeleného muže?

Protože se v něm stejně jako v ekopsychologii prolíná to lidské a přírodní. Jedním z klíčových témat ekopsychologie je kontakt s přírodním světem a zelený muž ztělesňuje jak přírodní svět, tak důležitost našeho spojení s ním. Možná jste si všimli, že z úst zeleného muže vyrůstají zelené výhonky – a jedna z našich hlavních otázek přitom zní, jak s veřejností mluvit o přírodě a životním prostředí. A konečně, příroda kolem nás i v nás si zaslouží vnímavost a respekt, a my se budeme na našich stránkách opakovaně vracet k tématu, proč lidé (ne)chrání životní prostředí.

Zelený muž je nicméně symbol zahalený tajemstvím a je mnoho způsobů, jak ho interpretovat. Pokud se o zelených mužích chcete dozvědět víc, doporučujeme českou Wikipedii, povedenou bakalářskou práci Anny Němcové nebo ukázku z knihy "Cestami zelených mužů".

Logo Zeleného mužu pro nás vytvořila grafička Jana Kudrnová, kterou nám doporučili ze Sedmé generace.

archiv >