50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty
Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta?
Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň Fifty things to do before you're 11 3/4. Přinášíme překlad plakátu z této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.
Český překlad plakátu v tiskové kvalitě najdete tady.
Jak citovat tento článek
National Trust. 50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty. Český portál ekopsychologie [online] 13. 4. 2014. Dostupné z: http://www.ekopsychologie.cz/citarna/blogy/50-zazitku/
Víte, proč má Český portál ekopsychologie ve svém logu zeleného muže?
Protože se v něm stejně jako v ekopsychologii prolíná to lidské a přírodní. Jedním z klíčových témat ekopsychologie je kontakt s přírodním světem a zelený muž ztělesňuje jak přírodní svět, tak důležitost našeho spojení s ním. Možná jste si všimli, že z úst zeleného muže vyrůstají zelené výhonky – a jedna z našich hlavních otázek přitom zní, jak s veřejností mluvit o přírodě a životním prostředí. A konečně, příroda kolem nás i v nás si zaslouží vnímavost a respekt, a my se budeme na našich stránkách opakovaně vracet k tématu, proč lidé (ne)chrání životní prostředí.
Zelený muž je nicméně symbol zahalený tajemstvím a je mnoho způsobů, jak ho interpretovat. Pokud se o zelených mužích chcete dozvědět víc, doporučujeme českou Wikipedii, povedenou bakalářskou práci Anny Němcové nebo ukázku z knihy "Cestami zelených mužů".
Logo Zeleného mužu pro nás vytvořila grafička Jana Kudrnová, kterou nám doporučili ze Sedmé generace.