Mgr. et Mgr. Šárka Křepelková

Ekopsycholožka, ekopedagožka, lektorka

Kontakt

Sarka.Krepelkova (zavináč) gmail (tečka) com

Témata

  • Psychologické otázky kontaktu s přírodou
  • Rozvoj vztahu k přírodě u dětí i dospělých
  • Využití ekopsychologie v environmentální výchově

Vzdělání

Humanitní environmentalistika: studentka doktorského studia na Katedře environmentálních studií FSS MU se zaměřením na vliv kontaktu s přírodou na vývoj jedince

Environmentální studia: magisterské studium (2016)

Ekotoxikologie: magisterské studium (2014)

Pedagog volného času (2017)

Instruktorka a lektorka zážitkové pedagogiky: Instruktorský kurz Prázdninové školy Lipnice (2012)

 

Působiště

Členka Katedry environmentálních studií na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.

Instruktorka Prázdninové školy Lipnice.

 

Spolupráce

Výzkumné aktivity: Sdružení Tereza

Semináře, workshopy, besedy: Asociace lesních mateřských škol, Centrum Veronica Hostětín, SEVER Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory, Sdružení středisek ekologické výchovy Pavučina, ČSOP Vlašim.


Odborné a popularizační články

Winklerová, Karolina, Čincera, Jan, Křepelková, Šárka & Kroufek, Roman (2018) The GLOBE Program: Long-term memories of program-relevant experience, The Journal of Environmental Education, 49:5, 400-410, DOI: 10.1080/00958964.2018.1466772.

Křepelková, Šárka. Když dětství prožijete v přírodě, budete v dospělosti i ochráncem přírody? Ekolist, 2016. Dostupné z https://ekolist.cz/cz/publicistika/eseje/kdyz-detstvi-prozijete-v-prirode-budete-v-dospelosti-i-ochrancem-prirody.

Křepelková, Šárka. Jak se zamilovat do přírody. Co může dát dětem kontakt s přírodou a může vést k ochraně přírody v dospělosti? Sedmá generace, 2015. Dostupné z: https://www.sedmagenerace.cz/jak-se-zamilovat-do-prirody/.






Víte, jak omezený vliv mají informace o globálních změnách klimatu na postoje?

Coleman (2010) popisuje zajímavou studii, která zjišťovala, jak výše dosaženého vzdělání u členů obou největších politických stran v USA ovlivňuje jejich přesvědčení o globálních klimatických změnách. Výsledky přinesly pozoruhodná zjištění: zatímco v případě demokratů rostla s vyšším vzděláním také starost z globálních klimatických změn, u republikánů rostl s dosaženým vzděláním klimaskepticismus.

Trefně to ilustruje skutečnost, která je v psychologii dobře známá - že totiž lidé dokáží být vůči objektivním informacím často poměrně "imunní" (Futerra, 2010; O’Neill & Nicholson-Cole, 2009; Randall, 2009; Lertzman, 2008).

Více najdete v publikaci Jana Krajhanzla.

archiv >