Lidé

Dr. Joseph Dodds, Ph.D, M.A., M.Phil., B.Sc., C.Psychol., C.Sci.

Psycholog, pedagog psychologie, psychoterapeut a výzkumník
  • Afektivní, nevědomá, estetická a psycho-sociální dynamika změny klimatu

více informací >



Prof. PhDr. Marek Franěk, Ph.D.

Environmentální psycholog
  • Působení přírodních prvků na chování.
  • Motivace k proenvironmentálnímu chování.
  • Osobnostní rysy a proenvironmentální chování.

více informací >



PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D.

Sociální psycholog a ekopsycholog (propojující zahraniční ecopsychology, conservation and environmental psychology), pedagog
  • Kontakt s přírodou
  • Proč lidé (ne)chrání životní prostředí?
  • Komunikace environmentálních témat s veřejností
  • Vazba k místu

více informací >



Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS

Ekonom a psycholog se zaměřením na conservation psychology
  • Environmentální inovace v podnicích
  • Čistší produkce a její sociální dopady
  • Zaměstnanost a nezaměstnanost

více informací >



Mgr. Pavel Skála, Ph.D.

Adept dynamické ekopsychologie
  • Psychologie vztahu k životnímu prostředí, zejména jeho psychodynamika, a to převážně z (post)fenomenologického pohledu
  • Obecná metodologie psychologické ekologie člověka
  • Obecná teorie dynamické psychoterapie
  • (Radikální) ekopsychologie (roszakovská a fisherovská)

více informací >



Mgr. Jan Urban, Ph.D.

Sociolog, sociální psycholog
  • Modely proenvironmentálního chování
  • Postoje k životnímu prostředí
  • Znepokojení environmentálními problémy
  • Spotřeba energií, energetická efektivita, indukce spotřeby (rebound effect)
  • Kvalita života
  • Environmentální hluk

více informací >








Víte, že návštěvnost v přírodních rezervacích a národních parcích na různých místěch světa v celkovém trendu klesá?

Lidé dnes navštěvují parky přibližně o 20 % méně než v polovině osmdesátých let. Statistické analýzy vývoje návštěvnosti přitom ukázaly, že je zde úzká vazba mezi poklesem návštěvnosti a časem, který lidé tráví u televizí, počítačů, herních konzolí, v kině apod. (a také cenou benzínu, což je praktický a pochopitelný důvod). Čím více času tedy lidé tráví ve virtuálním světě, tím méně vyhledávají kontakt s divočinou.

Více najdete ve studiích Pergamse a Zaradic  (2006, 2007).

archiv >