Lidé

Dr. Joseph Dodds, Ph.D, M.A., M.Phil., B.Sc., C.Psychol., C.Sci.

Psycholog, pedagog psychologie, psychoterapeut a výzkumník
  • Afektivní, nevědomá, estetická a psycho-sociální dynamika změny klimatu

více informací >



Prof. PhDr. Marek Franěk, Ph.D.

Environmentální psycholog
  • Působení přírodních prvků na chování.
  • Motivace k proenvironmentálnímu chování.
  • Osobnostní rysy a proenvironmentální chování.

více informací >



PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D.

Sociální psycholog a ekopsycholog (propojující zahraniční ecopsychology, conservation and environmental psychology), pedagog
  • Postoje a chování české veřejnosti v environmentálních otázkách
  • Komunikace environmentálních témat s veřejností
  • Psychologické otázky kontaktu s přírodou
  • Motivace pro ochranu životního prostředí

více informací >



Mgr. et Mgr. Šárka Křepelková

Ekopsycholožka, ekopedagožka, lektorka
  • Psychologické otázky kontaktu s přírodou
  • Rozvoj vztahu k přírodě u dětí i dospělých
  • Využití ekopsychologie v environmentální výchově

více informací >



Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS

Ekonom a psycholog se zaměřením na conservation psychology
  • Environmentální inovace v podnicích
  • Čistší produkce a její sociální dopady
  • Zaměstnanost a nezaměstnanost

více informací >



Mgr. Pavel Skála, Ph.D.

Adept dynamické ekopsychologie
  • Psychologie vztahu k životnímu prostředí, zejména jeho psychodynamika, a to převážně z (post)fenomenologického pohledu
  • Obecná metodologie psychologické ekologie člověka
  • Obecná teorie dynamické psychoterapie
  • (Radikální) ekopsychologie (roszakovská a fisherovská)

více informací >



Mgr. Renata Svobodová

Environmentalistka zabývající se psychologií změny klimatu
  • Psychologické aspekty klimatické změny
  • Komunikace změny klimatu
  • Environmentální postoje a chování české veřejnosti

více informací >



Mgr. Jan Urban, Ph.D.

Sociolog, sociální psycholog
  • Modely proenvironmentálního chování
  • Postoje k životnímu prostředí
  • Znepokojení environmentálními problémy
  • Spotřeba energií, energetická efektivita, indukce spotřeby (rebound effect)
  • Kvalita života
  • Environmentální hluk

více informací >








Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?

Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.

archiv >