Lidé
Dr. Joseph Dodds, Ph.D, M.A., M.Phil., B.Sc., C.Psychol., C.Sci.
Psycholog, pedagog psychologie, psychoterapeut a výzkumník
- Afektivní, nevědomá, estetická a psycho-sociální dynamika změny klimatu
Prof. PhDr. Marek Franěk, Ph.D.
Environmentální psycholog
- Působení přírodních prvků na chování.
- Motivace k proenvironmentálnímu chování.
- Osobnostní rysy a proenvironmentální chování.
Mgr. Tomáš Chabada
Environmentální sociolog
- Environmentální postoje a chování české veřejnosti
- Česká veřejnost a změna klimatu
- Motivace k environmentálnímu chování
PhDr. Jan Krajhanzl, Ph.D.
Sociální psycholog a ekopsycholog (propojující zahraniční ecopsychology, conservation and environmental psychology), pedagog
- Postoje a chování české veřejnosti v environmentálních otázkách
- Komunikace ochrany přírody, životního prostředí – nebo třeba klimatu – s veřejností
- Psychologické otázky kontaktu s přírodou
- Motivace pro ochranu životního prostředí
Mgr. et Mgr. Šárka Křepelková
Ekopsycholožka, ekopedagožka, lektorka
- Psychologické otázky kontaktu s přírodou
- Rozvoj vztahu k přírodě u dětí i dospělých
- Využití ekopsychologie v environmentální výchově
Mgr. Ing. Viktor Kulhavý, Ph.D., MSLS
Ekonom a psycholog se zaměřením na conservation psychology
- Environmentální inovace v podnicích
- Čistší produkce a její sociální dopady
- Zaměstnanost a nezaměstnanost
Mgr. Pavel Skála, Ph.D.
Adept dynamické ekopsychologie
- Psychologie vztahu k životnímu prostředí, zejména jeho psychodynamika, a to převážně z (post)fenomenologického pohledu
- Obecná metodologie psychologické ekologie člověka
- Obecná teorie dynamické psychoterapie
- (Radikální) ekopsychologie (roszakovská a fisherovská)
Mgr. Renata Svobodová
Environmentalistka zabývající se psychologií změny klimatu
- Psychologické aspekty klimatické změny
- Komunikace změny klimatu
- Environmentální postoje a chování české veřejnosti
Mgr. Jan Urban, Ph.D.
Sociolog, sociální psycholog
- Modely proenvironmentálního chování
- Postoje k životnímu prostředí
- Znepokojení environmentálními problémy
- Spotřeba energií, energetická efektivita, indukce spotřeby (rebound effect)
- Kvalita života
- Environmentální hluk
Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?
Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.