Diskuze ke článku Tak už jsme šťastní?

Eva Literáková  |  13. 7. 2008  |  aktualizováno 2. 8. 2013  |  Všechny články


Foto: © Alžběta Stančáková

Alan During ve své kapitole knihy "Ecopsychology: Restoring the Earth, Healing the Mind" připomíná, že konzum nejen že nepřináší spokojenost, ale navíc nám zabírá spoustu volného času, odtrhává nás od vztahů a tím nás v podstatě činí méně šťastnými. Tady jsou hlavní myšlenky Duringovy eseje.

Číst celý článek >


Přidejte komentář

Váš komentář

 

Tato otázka slouží k ověření, zda nejste spamovací robot.


* Vyplnění položek označených hvězdičkou je povinné.







Víte, proč má Český portál ekopsychologie ve svém logu zeleného muže?

Protože se v něm stejně jako v ekopsychologii prolíná to lidské a přírodní. Jedním z klíčových témat ekopsychologie je kontakt s přírodním světem a zelený muž ztělesňuje jak přírodní svět, tak důležitost našeho spojení s ním. Možná jste si všimli, že z úst zeleného muže vyrůstají zelené výhonky – a jedna z našich hlavních otázek přitom zní, jak s veřejností mluvit o přírodě a životním prostředí. A konečně, příroda kolem nás i v nás si zaslouží vnímavost a respekt, a my se budeme na našich stránkách opakovaně vracet k tématu, proč lidé (ne)chrání životní prostředí.

Zelený muž je nicméně symbol zahalený tajemstvím a je mnoho způsobů, jak ho interpretovat. Pokud se o zelených mužích chcete dozvědět víc, doporučujeme českou Wikipedii, povedenou bakalářskou práci Anny Němcové nebo ukázku z knihy "Cestami zelených mužů".

Logo Zeleného mužu pro nás vytvořila grafička Jana Kudrnová, kterou nám doporučili ze Sedmé generace.

archiv >