Všechny články



Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




Sociální studia: Zelení singles: Analýza profilů environmentalistických seznamek

30. 1. 2014  |  Všechny články >

Mezinárodní výzkum Lukáše Kaly mezi ekologicky uvědomělými singles.

celý článek >

0 komentářů >




Proč se děti bojí přírody?

Tereza Valkounová  |  23. 1. 2014  |  Všechny články >

Rodiče a vychovatelé se setkávají s dětmi, které vyjadřují strach, štítivost či nepohodlí při přímém kontaktu s přírodou. Odmítají si sednout do trávy, zout si boty při přebrodění potoka, dotknout se slimáka nebo brouka, přespat v lese.

celý článek >

0 komentářů >




iForum: Ekopsychologie nabízí jedinečné možnosti, jak propojit vědecký výzkum s ochranou přírody

13. 1. 2014  |  Všechny články >

Rozhovor Lucie Kettnerové s Janem Krajhanzlem, který vyšel v on-line časopisu Univerzity Karlovy. Povídalo se o psychologii vztahu člověka k přírodě a propojování vědy s praxí.

celý článek >

0 komentářů >




Recenze knihy "Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: Tři kroky k aktivnímu vyučování environmentální výchovy"

Jan Činčera  |  8. 1. 2014  |  Všechny články >

Loňský rok přinesl učitelům cennou metodickou publikaci, kterou ve spolupráci se Sdružením TEREZA vydalo nakladatelství Portál.

celý článek >

0 komentářů >




Džungle výzkumů o kontaktu s přírodou

Jan Krajhanzl  |  30. 12. 2013  |  Všechny články >

Džungle. Jinak se to nedá nazvat. Když sledujete výzkumy o tom, co přináší kontakt s přírodou dětem, připravte se na čtyři věci, které vám slušně zkomplikují orientaci.

celý článek >

0 komentářů >




Psychologická východiska environmentální výchovy

16. 12. 2013  |  Všechny články >

Viktor Kulhavý se ve své bakalářské práci zabývá vztahem k přírodě. Na kvalitní teoretickou část mapující různé koncepty vztahu k přírodě navazuje velmi cenná empirická část, ve které autor zkoumá kontakt brněnských skautů s přírodou.

celý článek >

0 komentářů >




Proč si děti nehrají venku?

Jan Krajhanzl  |  12. 12. 2013  |  Všechny články >

Čím to je, že se pořád krátí čas, který děti tráví hraním venku? Když čtete zahraniční výzkumy, setkáte se nejčastěji s pěti důvody, které tento nepříznivý trend vysvětlují.

celý článek >

0 komentářů >




Acta Environmentalica Universitatis Comenianae: Environmentálna psychológia, jej predstavitela a úroveň environmentálno-psychologického poznania na Slovensku

9. 12. 2013  |  Všechny články >

Málo se dnes ví, že Slovensko mělo v 90. letech přibližně 10-15 let náskok před Českou republikou ve výzkumu, který propojoval psychologii s environmentálními tématy.

celý článek >

0 komentářů >




International Environmental Communication Association: What is Environmental Communication?

7. 12. 2013  |  Všechny články >

Environmentální komunikace je obor, o kterém v příštích letech ještě hodně uslyšíme. Podívejme se, jak ho představují na stránkách Mezinárodní asociace pro environmentální komunikaci.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že návštěvnost v přírodních rezervacích a národních parcích na různých místěch světa v celkovém trendu klesá?

Lidé dnes navštěvují parky přibližně o 20 % méně než v polovině osmdesátých let. Statistické analýzy vývoje návštěvnosti přitom ukázaly, že je zde úzká vazba mezi poklesem návštěvnosti a časem, který lidé tráví u televizí, počítačů, herních konzolí, v kině apod. (a také cenou benzínu, což je praktický a pochopitelný důvod). Čím více času tedy lidé tráví ve virtuálním světě, tím méně vyhledávají kontakt s divočinou.

Více najdete ve studiích Pergamse a Zaradic  (2006, 2007).

archiv >