Zahraniční zkušenosti


50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty

Jan Krajhanzl  |  15. 4. 2014  |  Všechny články >

Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.

celý článek >

0 komentářů >




American Psychological Association: Psychology and Global Climate Change: Addressing a Multi-faceted Phenomenon and Set of Challenges

19. 3. 2014  |  Všechny články >

Doporučujeme zprávu týmu špičkových odborníků Americké psychologické asociace.

celý článek >

0 komentářů >




Transition to Sustainability: What did WWOOF volunteers at an organic farm learn?

4. 2. 2014  |  Všechny články >

Přinášíme odkaz na vynikající diplomovou práci Martina Malce a oponentský posudek v plném znění.

celý článek >

0 komentářů >




Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




Džungle výzkumů o kontaktu s přírodou

Jan Krajhanzl  |  30. 12. 2013  |  Všechny články >

Džungle. Jinak se to nedá nazvat. Když sledujete výzkumy o tom, co přináší kontakt s přírodou dětem, připravte se na čtyři věci, které vám slušně zkomplikují orientaci.

celý článek >

0 komentářů >




Outdoorové aktivity dětí v Norsku

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.

celý článek >

0 komentářů >




Jak přežít v přírodě

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.

celý článek >

0 komentářů >




Role předškolního vzdělávání ve výchově k udržitelnému rozvoji

Tereza Valkounová (Vošahlíková)  |  14. 11. 2009  |  Všechny články >

Příspěvek se zabývá rolí a významem environmentální výchovy v předškolním věku dětí. Jako příklad dobré praxe je dále představen alternativní koncept předškolní výchovy – lesní mateřské školy, který s úspěchem funguje v Německu, Dánsku a dalších zemích. Výsledky zahraničních výzkumů dokazují potenciál této alternativy pro předškolní výchovu.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že návštěvnost v přírodních rezervacích a národních parcích na různých místěch světa v celkovém trendu klesá?

Lidé dnes navštěvují parky přibližně o 20 % méně než v polovině osmdesátých let. Statistické analýzy vývoje návštěvnosti přitom ukázaly, že je zde úzká vazba mezi poklesem návštěvnosti a časem, který lidé tráví u televizí, počítačů, herních konzolí, v kině apod. (a také cenou benzínu, což je praktický a pochopitelný důvod). Čím více času tedy lidé tráví ve virtuálním světě, tím méně vyhledávají kontakt s divočinou.

Více najdete ve studiích Pergamse a Zaradic  (2006, 2007).

archiv >