Studentské práce


Transition to Sustainability: What did WWOOF volunteers at an organic farm learn?

4. 2. 2014  |  Všechny články >

Přinášíme odkaz na vynikající diplomovou práci Martina Malce a oponentský posudek v plném znění.

celý článek >

0 komentářů >




Psychologická východiska environmentální výchovy

16. 12. 2013  |  Všechny články >

Viktor Kulhavý se ve své bakalářské práci zabývá vztahem k přírodě. Na kvalitní teoretickou část mapující různé koncepty vztahu k přírodě navazuje velmi cenná empirická část, ve které autor zkoumá kontakt brněnských skautů s přírodou.

celý článek >

0 komentářů >




Ochrana přírody: Co v nás vyvolává bezmoc?

Petr Balous, Petra Průchová  |  31. 5. 2008  |  Všechny články >

Co bezmocnost spouští a jak se s ní lze vyrovnat? Sebezpoznávací cvičení, které probíhalo v rámci kurzu Osobní vztah člověka k přírodě Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

celý článek >

0 komentářů >




Ochrana přírody: Co v nás vyvolává pocity viny?

Lucie Kadrnožková, Olga Daranská  |  31. 5. 2008  |  Všechny články >

Studentky kurzu Osobní vztah člověka k přírodě Filozofické fakulty univerzity Karlovy se zamýšlejí nad pocity viny spojenými s ochranou životního prostředí.

celý článek >

0 komentářů >




Dotazník "Přijetí environmentální odpovědnosti"

Michal Šmolka  |  9. 2. 2008  |  Všechny články >

Celá řada lidí, kteří si uvědomují environmentální následky svého chování, se nechová šetrně k životnímu prostředí. „Co změním?“ ptají se, a sami si odpovídají, že kvůli jejich environmentálně šetrným rozhodnutím se velkochovy s dobytkem ani spalovny odpadu stejně nezavřou. Existují však i lidé, kteří přijímají svou morální odpovědnost za dopady svého chování na životní prostředí.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?

Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.

Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.

archiv >