Praxe
Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem
Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.
iForum: Ekopsychologie nabízí jedinečné možnosti, jak propojit vědecký výzkum s ochranou přírody
Rozhovor Lucie Kettnerové s Janem Krajhanzlem, který vyšel v on-line časopisu Univerzity Karlovy. Povídalo se o psychologii vztahu člověka k přírodě a propojování vědy s praxí.
Recenze knihy "Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: Tři kroky k aktivnímu vyučování environmentální výchovy"
Loňský rok přinesl učitelům cennou metodickou publikaci, kterou ve spolupráci se Sdružením TEREZA vydalo nakladatelství Portál.
Možnosti spolupráce s veřejností (nejen) při ochraně životního prostředí
Publikace hledá v zahraničních výzkumech i kampaních odpovědi na tři otázky: Jak komunikovat s veřejností o klimatických změnách? Jak podporovat chování šetrné k životnímu prostředí? Jak připravit účinnou kampaň?
Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti
Nejen environmentalisté si uvědomují, že jednou z mnoha změn, kterými společnost v posledních desetiletích prochází, je i proměna vztahu lidí k přírodě – a právě tímto tématem se zabývá náš sborník. V první části mapujeme vzájemný (měnící se) vztah člověka a přírody. Ve druhé části se zamýšlíme nad tím, jak podpořit environmentálně udržitelné chování. Ve třetí části se pak ptáme, jakou roli pro udržitelné chování má pobyt v přírodě.
Nezapomínejme na sebe – udržitelnost vnitřní je předpokladem té vnější
Transition Movement je úspěšné ekologicko-kulturní hnutí. Jedním z jeho rysů je, že poměrně důkladně zkoumá i to, jak spolu lidé na takových projektech spolupracují. Jak to udělat, aby i jejich nadšení bylo udržitelné a brzy nevyhořelo? Tím se zabýval londýnský workshop „Inner Transition“, který se konal 26 .- 27. ledna 2013.
Outdoorové aktivity dětí v Norsku
Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.
Jak přežít v přírodě
Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.
Dobře utajené emoce a problémy životního prostředí
Významnou pozornost psychologů a aktivistů v posledních letech přitahují emoce, které prožíváme tváří v tvář problémům životního prostředí. Právě díky těmto emocím můžeme lépe pochopit, proč se lidé tak často chovají v souvislosti s aktuálními hrozbami podivně/iracionálně.
Permakultura v mém pracovním životě (2. díl)
V minulém díle jste se mohli dočíst například o tom, jak při práci s lidmi využívat okrajové systémy, jak postupovat od vzorů k detailům a v čem spočívají podobnosti permakultury a koučování. V následujícím textu se zkusím zaměřit na dalších osm permakulturních principů.
Víte, jaká odborná publikace byla v loňském roce nejprodávanější knihou nakladatelství Portál?
"Environmentální výchova v mateřské škole" od Elišky Leblové! Je to skvělý úspěch, autorce na dálku blahopřejeme. Pokud knížku neznáte/nemáte, přinášíme recenzi od Terezy Valkounové, ředitelky Asociace lesních mateřských škol.