Praxe



Občanská angažovanost 2015

Centrum občanského vzdělávání: Jan Krajhanzl, Tomáš Protivínský, Ondřej Matějka, Barbora Bakošová  |  10. 6. 2015  |  Všechny články >

Ve výsledcích nového českého reprezentativního výzkumu mezi 3 876 dotazovanými najdete odpovědi na otázky, v čem se Češi a Češky angažují, co je motivuje a co všechno víme o těch, kteří jsou aktivní/pasivní.

celý článek >

0 komentářů >




Nová kniha "Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí"

13. 4. 2015  |  Všechny články >

Přinášíme nahlédnutí do nové knihy a tipy, kde ji sehnat.

celý článek >

0 komentářů >




Sedmá generace: V jakém stavu se nachází zdejší zelené hnutí?

4. 3. 2015  |  Všechny články >

Sedmá generace se ptá významných osobností českého ekohnutí: "V jakém stavu se 25 let po Listopadu podle vás nachází zdejší zelené hnutí? A co mu přejete do dalšího čtvrtstoletí?"

celý článek >

0 komentářů >




Sedmá generace: Nádechy českého ekohnutí po 25 letech

Jan Krajhanzl  |  2. 3. 2015  |  Všechny články >

České environmentální hnutí se dvacet pět let od Sametové revoluce zamýšlí nad svými polistopadovými úspěchy a nezdary. Takové bilancování je dobrou příležitostí k úvahám, co se povedlo či nepovedlo, a kam se vydat dál.

celý článek >

0 komentářů >




Bezmocní před klimatickou změnou?

Renata Svobodová  |  2. 3. 2015  |  Všechny články >

Kolikrát vás už napadlo, že vaše snahy o ochranu životního prostředí jsou – v porovnání s velikostí a složitostí problémů – marné?

celý článek >

0 komentářů >




50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty

Jan Krajhanzl  |  15. 4. 2014  |  Všechny články >

Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.

celý článek >

0 komentářů >




Transition to Sustainability: What did WWOOF volunteers at an organic farm learn?

4. 2. 2014  |  Všechny články >

Přinášíme odkaz na vynikající diplomovou práci Martina Malce a oponentský posudek v plném znění.

celý článek >

0 komentářů >




Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




iForum: Ekopsychologie nabízí jedinečné možnosti, jak propojit vědecký výzkum s ochranou přírody

13. 1. 2014  |  Všechny články >

Rozhovor Lucie Kettnerové s Janem Krajhanzlem, který vyšel v on-line časopisu Univerzity Karlovy. Povídalo se o psychologii vztahu člověka k přírodě a propojování vědy s praxí.

celý článek >

0 komentářů >




Recenze knihy "Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: Tři kroky k aktivnímu vyučování environmentální výchovy"

Jan Činčera  |  8. 1. 2014  |  Všechny články >

Loňský rok přinesl učitelům cennou metodickou publikaci, kterou ve spolupráci se Sdružením TEREZA vydalo nakladatelství Portál.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?

Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.

archiv >