Děti



Psychologická východiska environmentální výchovy

16. 12. 2013  |  Všechny články >

Viktor Kulhavý se ve své bakalářské práci zabývá vztahem k přírodě. Na kvalitní teoretickou část mapující různé koncepty vztahu k přírodě navazuje velmi cenná empirická část, ve které autor zkoumá kontakt brněnských skautů s přírodou.

celý článek >

0 komentářů >




Proč si děti nehrají venku?

Jan Krajhanzl  |  12. 12. 2013  |  Všechny články >

Čím to je, že se pořád krátí čas, který děti tráví hraním venku? Když čtete zahraniční výzkumy, setkáte se nejčastěji s pěti důvody, které tento nepříznivý trend vysvětlují.

celý článek >

0 komentářů >




The Telegraph: Přibývá batolat závislých na iPadech. Potřebují terapii

Jan Krajhanzl  |  6. 12. 2013  |  Všechny články >

Čím dál více odborníků varuje, že chytré telefony, tablety a počítače jsou nebezpečné pro malé děti. Pojednává o tom článek vydaný v The Telegraph, který volně převzali Novinky.cz.

celý článek >

0 komentářů >




Člověk + příroda = udržitelnost? Texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti

kol.  |  7. 9. 2013  |  Všechny články >

Nejen environmentalisté si uvědomují, že jednou z mnoha změn, kterými společnost v posledních desetiletích prochází, je i proměna vztahu lidí k přírodě – a právě tímto tématem se zabývá náš sborník. V první části mapujeme vzájemný (měnící se) vztah člověka a přírody. Ve druhé části se zamýšlíme nad tím, jak podpořit environmentálně udržitelné chování. Ve třetí části se pak ptáme, jakou roli pro udržitelné chování má pobyt v přírodě.

celý článek >

0 komentářů >




Outdoorové aktivity dětí v Norsku

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Následující příspěvek volně navazuje na článek Jak přežít v přírodě. Přiblíží čtenářům způsob prožívání času předškolních děti v norských mateřských školách.

celý článek >

0 komentářů >




Jak přežít v přírodě

Miroslava Strakatá  |  14. 8. 2013  |  Všechny články >

Děti v norských mateřských školách se seznamují s přírodou a jejími zákonitostmi tím, že v ní vlastně žijí. Zkoumají ji, učí se ji vnímat a učí se k ní správně chovat.

celý článek >

0 komentářů >




Barbie vyráží do přírody

Jan Krajhanzl  |  9. 8. 2013  |  Všechny články >

Co si obout do přírody? A co když potkáte v přírodě medvěda? Přinášíme ukázku z bestovního komixu pro děti.

celý článek >

0 komentářů >




Dokumentární film "Útočiště interiérového člověka"

23. 6. 2013  |  Všechny články >

Filmová esej "Útočiště interiérového člověka" je po své premiéře dostupná on-line na stránkách České televize. Přináší zajímavé pohledy na úbytek kontaktu s přirozeným světem, vyznání Emilky Strejčkové a špetku ekopsychologie k tomu.

celý článek >

0 komentářů >




Ekolist: Děti tráví venku čím dál méně času. Stejně jako dospělí

21. 6. 2013  |  Všechny články >

"Pobyt venku ustupuje virtuální realitě a děti tak tráví stále více času mezi čtyřmi stěnami, často v sedě u televizních nebo počítačových obrazovek a mobilních telefonů. Děti v tom ale nejsou samy, podobně se chovají i dospělí. " Článek Zdeňky Vítkové na téma, které nás pálí dlouhodobě aneb Český portál ekopsychologie na stránkách Ekolistu.

celý článek >

0 komentářů >




Děti jsou venku méně, než potřebují ke zdravému vývoji

Jan Krajhanzl  |  19. 3. 2013  |  Všechny články >

Dělal jsem si malou rešerši, kolik času trávíme venku a jak se to mění: Dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?

Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.

Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.

archiv >