Děti



Ekolist: Pět odstínů lásky k přírodě líčí kniha ekopsychologa Jana Krajhanzla

Zdeňka Vítková  |  8. 8. 2015  |  Všechny články >

Recenze knihy Jana Krajhanzla Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí (2014) od Zdeňky Vítkové na stránkách Ekolistu.

celý článek >

0 komentářů >




Nová kniha "Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí"

13. 4. 2015  |  Všechny články >

Přinášíme nahlédnutí do nové knihy a tipy, kde ji sehnat.

celý článek >

0 komentářů >




Skautský svět: Porozumět vztahu k přírodě

Julie Dominika Zemanová  |  13. 4. 2015  |  Všechny články >

V dubnovém čísle Skautského světa vychází rozhovor (nejen) o ekopsychologii s Janem Krajhanzlem.

celý článek >

0 komentářů >




DVTV: Kdo je chvíli offline, jako by nebyl, varuje psycholožka

2. 3. 2015  |  Všechny články >

Jak děti a dospělé ovlivňují spousty hodin strávených u počítačů? O tom si povídala Daniela Drtinová s prof. PhDr. Lenkou Šulovou, CSc. z Univerzity Karlovy. DVTV vysílalo rozhovor 23. února 2015.

celý článek >

0 komentářů >




Jak se děti vyrovnávají s klimatickou změnou?

Renata Svobodová  |  29. 1. 2015  |  Všechny články >

Změna klimatu v současné době zamotává hlavu kde komu – a to nejen vědcům, politikům, ekonomům nebo lidem přímo zasaženým jejími důsledky. Přemýšlejí o ní také děti.

celý článek >

0 komentářů >




50 zážitků, které je dobré prožít do začátku puberty

Jan Krajhanzl  |  15. 4. 2014  |  Všechny články >

Co by měly prožít všechny děti, než jim začne puberta? Inspirativní odpověď nabízí originální britská kampaň. Přinášíme překlad plakátu této kampaně s 50 zážitky, které by neměly dětem před nástupem puberty uniknout.

celý článek >

0 komentářů >




Studio 6: Rozhovor s autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem

3. 2. 2014  |  Všechny články >

Co nabízejí dobrá dětská hřiště dětem? A jak by takové hřiště nemělo vypadat? Zajímavý rozhovor s německým autorem přírodních hřišť a školních zahrad Michaelem Grasemannem ve Studio 6 Česká televize.

celý článek >

0 komentářů >




Proč se děti bojí přírody?

Tereza Valkounová  |  23. 1. 2014  |  Všechny články >

Rodiče a vychovatelé se setkávají s dětmi, které vyjadřují strach, štítivost či nepohodlí při přímém kontaktu s přírodou. Odmítají si sednout do trávy, zout si boty při přebrodění potoka, dotknout se slimáka nebo brouka, přespat v lese.

celý článek >

0 komentářů >




Recenze knihy "Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: Tři kroky k aktivnímu vyučování environmentální výchovy"

Jan Činčera  |  8. 1. 2014  |  Všechny články >

Loňský rok přinesl učitelům cennou metodickou publikaci, kterou ve spolupráci se Sdružením TEREZA vydalo nakladatelství Portál.

celý článek >

0 komentářů >




Džungle výzkumů o kontaktu s přírodou

Jan Krajhanzl  |  30. 12. 2013  |  Všechny články >

Džungle. Jinak se to nedá nazvat. Když sledujete výzkumy o tom, co přináší kontakt s přírodou dětem, připravte se na čtyři věci, které vám slušně zkomplikují orientaci.

celý článek >

0 komentářů >








Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?

Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.

archiv >