Diskuze ke článku Mapa české environmentální angažovanosti 2015
Jan Krajhanzl, Tomáš Protivínský |
8. 8. 2015
| Všechny články
Cílem Mapy české environmentální angažovanosti 2015 je popsat, v čem a jakým způsobem je česká společnost environmentálně aktivní a jak se angažují jednotlivé cílové skupiny.
Přidejte komentář
Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?
Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.