Diskuze ke článku Děti a příroda: období dětského vývoje z hlediska environmentální výchovy

Jan Krajhanzl  |  7. 10. 2011  |  aktualizováno 2. 8. 2013  |  Studie


Foto: Avard Woolaver / flickr.com (Creative Commons)

Každé období dětství, od počátku života až po mladé lidi na hranici dospělosti, má své jedinečné příležitosti pro rozvoj vztahu k přírodě.

Číst celý článek >


Přidejte komentář

Váš komentář

 

Tato otázka slouží k ověření, zda nejste spamovací robot.


* Vyplnění položek označených hvězdičkou je povinné.







Víte, že informace mohou změnit chování lidí k životnímu prostředí jen málokdy?

Zahraniční studie od 80. let průběžně dokazují, že samotné znalosti mají jen minimální vliv na postoje, a ty mají jen dílčí vliv na chování (Bell, 2001, McGonigal, 2011). Pokud si tedy lidé rozšíří své znalosti, neznamená to, že „půjdou do sebe“ a „začnou se chovat správně“. Výsledky zahraničního výzkumu, který upozorňuje na tuto nepříjemnou skutečnost, potvrzuje i aktuální výzkum v České republice (Hromádka, 2010). Informace jsou tedy důležitou součástí environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty, ale samy o sobě nestačí.

archiv >