Česká veřejnost a sucho 2018

Jan Krajhanzl, Tomáš Chabada, Renata Svobodová  |  25. 9. 2018  |  aktualizováno 28. 9. 2018  |  Studie  |  0 komentářů


Nový výzkum přináší dosud nejpodrobnější popis názorů české veřejnosti v oblasti sucha. Více než dvou a půl tisíce dotazovaných jsme se ptali, jak vnímají sucho, jaká opatření pro boj se suchem podporují a jak jsou ochotni se sami do aktivit proti suchu zapojit.

Tiskovou zprávu najdete zde.

Podrobné výsledky jsou součástí knihy Vztah české veřejnosti k přírodě a životnímu prostředí (Krajhanzl, Chabada, Svobodová, 2018), konkrétně od str. 223. Publikace je dostupná volně ke stažení zde.

 

Výběr z ohlasu médií


Další ohlasy médií




Jak citovat tento článek

KRAJHANZL, Jan, CHABADA, Tomáš, SVOBODOVÁ, Renata. Vztah české veřejnosti k přírodě a životnímu prostředí: Reprezentativní studie veřejného mínění. Brno: Masarykova univerzita, 2018. Dostupné z <https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/1001>.






Víte, proč má Český portál ekopsychologie ve svém logu zeleného muže?

Protože se v něm stejně jako v ekopsychologii prolíná to lidské a přírodní. Jedním z klíčových témat ekopsychologie je kontakt s přírodním světem a zelený muž ztělesňuje jak přírodní svět, tak důležitost našeho spojení s ním. Možná jste si všimli, že z úst zeleného muže vyrůstají zelené výhonky – a jedna z našich hlavních otázek přitom zní, jak s veřejností mluvit o přírodě a životním prostředí. A konečně, příroda kolem nás i v nás si zaslouží vnímavost a respekt, a my se budeme na našich stránkách opakovaně vracet k tématu, proč lidé (ne)chrání životní prostředí.

Zelený muž je nicméně symbol zahalený tajemstvím a je mnoho způsobů, jak ho interpretovat. Pokud se o zelených mužích chcete dozvědět víc, doporučujeme českou Wikipedii, povedenou bakalářskou práci Anny Němcové nebo ukázku z knihy "Cestami zelených mužů".

Logo Zeleného mužu pro nás vytvořila grafička Jana Kudrnová, kterou nám doporučili ze Sedmé generace.

archiv >