Recenze
Recenze knihy "Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: Tři kroky k aktivnímu vyučování environmentální výchovy"
Loňský rok přinesl učitelům cennou metodickou publikaci, kterou ve spolupráci se Sdružením TEREZA vydalo nakladatelství Portál.
Recenze knihy "Environmentální výchova v mateřské škole"
Víte, jaká odborná publikace byla v loňském roce nejprodávanější knihou nakladatelství Portál? "Environmentální výchova v mateřské škole" od Elišky Leblové! Je to mimořádný úspěch. Pokud knížku zatím neznáte, přinášíme recenzi od Terezy Valkounové, ředitelky Asociace lesních mateřských škol.
Recenze knihy "Psychologie environmentálních problémů"
Kniha amerických autorek Deborah Du Nann Winterové a Susan Kogerové bývá již dnes řazena mezi klasická díla zahraniční ekopsychologické literatury. Současně je prvním českým překladem monografie, která čtenáři zprostředkovává pohled na rozvíjející se disciplínu tzv. conservation psychology (v našich podmínkách označovanou jako ekopsychologie).
Environmentalistův průvodce po vlastní duši
Po četbě knihy The Psychology of Environmental Problems jsem sáhla především kvůli zájmu o environmentální problematiku a také proto, že mezi zahraniční psychologickou literaturou pojednávající o životním prostředí, dostupnou v pražských univerzitních knihovnách, významně vyniká.
Víte, že dnešní děti tráví volnou hrou venku přibližně 2x až 4x méně času než generace jejich rodičů před 25-30 lety?
Průměrné americké děcko tráví spontánní hrou někde venku (na ulici, v parku, v přírodě) přibližně PŮL HODINY TÝDNĚ. Americká akademie pediatrů upozorňuje, že děti potřebují pro svůj zdravý vývoj alespoň JEDNU HODINU DENNĚ. Průměrné dítě je tedy venku 7 % z množství času, který pro své zdraví potřebuje.
Více najdete v blogu Jana Krajhanzla.